[Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 18:51
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Witam
Powiedzcie lepiej gdzie kupić nowe sprężynki, pół Polski obdzwoniłem i nie mają
Marek
Powiedzcie lepiej gdzie kupić nowe sprężynki, pół Polski obdzwoniłem i nie mają
Marek
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3696
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 14
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
W dowolnej hurtowni gordon/ intercars powinni mieć "na jutro". Pytaj o czesci numer QB105-0025 Cena ok 60zł bez rabatów.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 18:51
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Dzieki, zaraz jadę, jak dostanę to napiszę
Pozdrawiam
Marek
Pozdrawiam
Marek
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3696
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 14
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
grymarko udało się zdobyć ww. części?
PS. @grymarek memberlist.php?mode=viewprofile&u=527 to Twoje drugie konto, czy zbieżność nicków ?
PS. @grymarek memberlist.php?mode=viewprofile&u=527 to Twoje drugie konto, czy zbieżność nicków ?

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1347
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
HI,HI i już się dowiedzieliśmy. W Lublinie w Intercarsie można nabyć 
Dzisiaj rozebrałem tarczobębny, bo mi coś ocierało a raczej huczało . Oczyściłem, złożyłem i dalej bęben ociera tak jakby o metal .O co chodzi ? Bęben ma owal?
Wszystko złożone prawidłowo .

Dzisiaj rozebrałem tarczobębny, bo mi coś ocierało a raczej huczało . Oczyściłem, złożyłem i dalej bęben ociera tak jakby o metal .O co chodzi ? Bęben ma owal?
Wszystko złożone prawidłowo .
Tylko krowa nie zmienia poglądów
-
- Wymiatacz
- Posty: 1347
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Rozkminiłem wreszcie . Hamulce ok., ABS też Winna była śruba mocująca tarczobęben do piasty . Po prostu po przykręceniu, delikatnie kosiła tarczobęben .Po założeniu koła wszystko wróciło do normy A już się bałem że piastę mam do wymiany.Opony też do wymiany , zęby mają jak u krokodyla. 

Tylko krowa nie zmienia poglądów
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
A takie pytanie mnie naszło, kiedy wymienia się szczęki, a kiedy tylko same sprężynki? Po czym poznać, że szczęki nadają się jeszcze do użytku?
- bubu1769
- Moderator
- Posty: 2353
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 27
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T255
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Jak szczęki mają jeszcze dużo "mięsa" na okładzinach i nie ma oznak oddzielania się ich od podłoża oraz same szczęki nie są zbytnio skorodowane.
Pomóż mi pomóc sobie. 
Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Działa wyszukiwanie po VIN
https://chevrolet.7zap.com/en/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/

Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Działa wyszukiwanie po VIN
https://chevrolet.7zap.com/en/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3696
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 14
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Sprężynki wymienia się, gdy widać ich zużycie - korozja, pęknięcia, itp
Zazwyczaj sprężynki wkłada się nowe z szczękami - koszt mały a robota przyjemniejsza
Zazwyczaj sprężynki wkłada się nowe z szczękami - koszt mały a robota przyjemniejsza

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- none7
- Bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
z mojego doświadczenia, ani razu jeszcze sprężyne nie musiałem wymieniać. co najwyżej wymieniałem wyrobione elementy przytrzymujące szczękę do tarczy kotwicznej (w zależności od auta mogą to być sprezynki z tależykami lub blaszki sprężynujące).
szczęki wymienić należało by gdy:
- po wyregulowaniu ich położenia (na styk z bębnem) ręczny nadal słabo łapie.
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
- jak szczęka ma mało mięsa lub powierzchnia z okładziną jest w "znacznym" stopniu uszkodzona.
a tak warto jeszcze spojrzeć na sprężynkę linki ręcznego (czy nie jest pęknięta). Wymieniając tarczobęben i kupując tanie szczęki, trzeba się liczyć z tym że będzie trzeba je podszlifowywać w miejscach oparcia u góry i u dołu. Niestety Ci tani producenci szczęk dostosowują je do już zjechanych bębnów - nomnalny bęben ma 168 mm w środku jak dobrze pamiętam, a szczęki dopasowane są do 170 mm średnicy
szczęki wymienić należało by gdy:
- po wyregulowaniu ich położenia (na styk z bębnem) ręczny nadal słabo łapie.
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
- jak szczęka ma mało mięsa lub powierzchnia z okładziną jest w "znacznym" stopniu uszkodzona.
a tak warto jeszcze spojrzeć na sprężynkę linki ręcznego (czy nie jest pęknięta). Wymieniając tarczobęben i kupując tanie szczęki, trzeba się liczyć z tym że będzie trzeba je podszlifowywać w miejscach oparcia u góry i u dołu. Niestety Ci tani producenci szczęk dostosowują je do już zjechanych bębnów - nomnalny bęben ma 168 mm w środku jak dobrze pamiętam, a szczęki dopasowane są do 170 mm średnicy

-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Generalnie tak też mi się wydaje, ale z drugiej strony czy one się tak szybko zużywają jak tarczobęben skoro używa się ich znacznie rzadziej?
-
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
- Silnik: T18SED
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Tanie szczęki mają inną wielką wadę. Wykonane są ze znacznie cieńszej blachy ( chyba nawet o 3 mm) więc bardzo trudno je ułożyć prawidłowo, bo sprężyny ściągają i ukosują . Szczęki zużywają się tylko z jednego powodu - niesprawności hamulca tj. zablokowania na lince lub zablokowania (korozja) w osiach obrotu szczęk i zablokowania w pozycji pracy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości