[Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
grymarko
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 9 maja 2017, o 18:51
Imię: Marek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: grymarko » 9 maja 2017, o 19:12

Witam
Powiedzcie lepiej gdzie kupić nowe sprężynki, pół Polski obdzwoniłem i nie mają
Marek

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3625
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: Sebastian » 9 maja 2017, o 19:38

W dowolnej hurtowni gordon/ intercars powinni mieć "na jutro". Pytaj o czesci numer QB105-0025 Cena ok 60zł bez rabatów.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

grymarko
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 9 maja 2017, o 18:51
Imię: Marek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: grymarko » 10 maja 2017, o 15:37

Dzieki, zaraz jadę, jak dostanę to napiszę
Pozdrawiam
Marek

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3625
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: Sebastian » 12 cze 2017, o 22:36

grymarko udało się zdobyć ww. części?


PS. @grymarek memberlist.php?mode=viewprofile&u=527 to Twoje drugie konto, czy zbieżność nicków ? :ocochodzi:
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 986
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: krzych1b » 1 gru 2017, o 18:09

HI,HI i już się dowiedzieliśmy. W Lublinie w Intercarsie można nabyć :Y
Dzisiaj rozebrałem tarczobębny, bo mi coś ocierało a raczej huczało . Oczyściłem, złożyłem i dalej bęben ociera tak jakby o metal .O co chodzi ? Bęben ma owal?
Wszystko złożone prawidłowo .
Tylko krowa nie zmienia poglądów

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 986
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: krzych1b » 4 gru 2017, o 20:10

Rozkminiłem wreszcie . Hamulce ok., ABS też Winna była śruba mocująca tarczobęben do piasty . Po prostu po przykręceniu, delikatnie kosiła tarczobęben .Po założeniu koła wszystko wróciło do normy A już się bałem że piastę mam do wymiany.Opony też do wymiany , zęby mają jak u krokodyla. :tak:
Tylko krowa nie zmienia poglądów

arnie3
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: arnie3 » 14 sty 2020, o 19:55

A takie pytanie mnie naszło, kiedy wymienia się szczęki, a kiedy tylko same sprężynki? Po czym poznać, że szczęki nadają się jeszcze do użytku?

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1501
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: bubu1769 » 14 sty 2020, o 20:13

Jak szczęki mają jeszcze dużo "mięsa" na okładzinach i nie ma oznak oddzielania się ich od podłoża oraz same szczęki nie są zbytnio skorodowane.
Pomóż mi pomóc sobie. :ok:

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3625
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: Sebastian » 14 sty 2020, o 21:35

Sprężynki wymienia się, gdy widać ich zużycie - korozja, pęknięcia, itp

Zazwyczaj sprężynki wkłada się nowe z szczękami - koszt mały a robota przyjemniejsza ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
none7
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Imię: Karol
Samochód: Lacetti '05
Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
LPG: STAG QNEXT PLUS
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: none7 » 14 sty 2020, o 21:59

z mojego doświadczenia, ani razu jeszcze sprężyne nie musiałem wymieniać. co najwyżej wymieniałem wyrobione elementy przytrzymujące szczękę do tarczy kotwicznej (w zależności od auta mogą to być sprezynki z tależykami lub blaszki sprężynujące).

szczęki wymienić należało by gdy:
- po wyregulowaniu ich położenia (na styk z bębnem) ręczny nadal słabo łapie.
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
- jak szczęka ma mało mięsa lub powierzchnia z okładziną jest w "znacznym" stopniu uszkodzona.

a tak warto jeszcze spojrzeć na sprężynkę linki ręcznego (czy nie jest pęknięta). Wymieniając tarczobęben i kupując tanie szczęki, trzeba się liczyć z tym że będzie trzeba je podszlifowywać w miejscach oparcia u góry i u dołu. Niestety Ci tani producenci szczęk dostosowują je do już zjechanych bębnów - nomnalny bęben ma 168 mm w środku jak dobrze pamiętam, a szczęki dopasowane są do 170 mm średnicy :)

arnie3
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: arnie3 » 14 sty 2020, o 23:13

none7 pisze:
14 sty 2020, o 21:59
szczęki wymienić należało by gdy:
[...]
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
Generalnie tak też mi się wydaje, ale z drugiej strony czy one się tak szybko zużywają jak tarczobęben skoro używa się ich znacznie rzadziej?

szmar
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
Imię: Mariusz
Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
Silnik: T18SED
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: szmar » 15 sty 2020, o 13:41

Tanie szczęki mają inną wielką wadę. Wykonane są ze znacznie cieńszej blachy ( chyba nawet o 3 mm) więc bardzo trudno je ułożyć prawidłowo, bo sprężyny ściągają i ukosują . Szczęki zużywają się tylko z jednego powodu - niesprawności hamulca tj. zablokowania na lince lub zablokowania (korozja) w osiach obrotu szczęk i zablokowania w pozycji pracy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość