DPF-wycięcie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kochar
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 16 maja 2018, o 10:35

Jakie mogą być konsekwencje wycięcia DPF tylko mechaniczne bez ingerencji w sterownik?

dessal
Profesjonalista
Posty: 985
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Imię: Piotr
Chevi: Lacetti 2.0TCDI
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: dessal » 16 maja 2018, o 10:45

sterownik pewnie zgłupieje i będzie lał paliwo w dużych ilościach do silnika żeby "wypalać" nie istniejący DPF, ale to moja hipoteza, równie dobrze sterownik może wejść w tryb awaryjny
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: Regulus » 16 maja 2018, o 13:09

A w przypadku kiepskiej ingerencji w sterownik awaria turbiny najpierw od strony zimnej, a potem gorącej - przypadek ostatnio opisywany na forum.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
papieju
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: papieju » 16 maja 2018, o 16:19

No i diagności zaczynają się dobierać do 4 liter, sprzedaję graty do Astry na grupie na FB i często jak się tylko pojawia auto na części to pierwszym pytaniem jest czy ma katalizator. No przecież nie powiecie mi że nagle wszyscy chcą być eko, po prostu diagności przestali patrzeć przez palce - innego wytłumaczenia nie widzę

kochar
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 16 maja 2018, o 17:39

dessal pisze:
16 maja 2018, o 10:45
sterownik pewnie zgłupieje i będzie lał paliwo w dużych ilościach do silnika żeby "wypalać" nie istniejący DPF, ale to moja hipoteza, równie dobrze sterownik może wejść w tryb awaryjny
Dlaczego ma zgłupieć, przecież wszystkie sondy, czujnik są i działają a żeby rozpoczął się proces wypalania sterownik musi dostać sygnał o dużej różnicy ciśnienia wejście-wyjście. :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 574
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Imię: Mariusz
Chevi: CRUZE Black Roof
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: mario78 » 16 maja 2018, o 17:50

Pewnie wywali błąd że zbyt mała różnica ciśnienia przed i za. I gdzieś słyszałem że co jakiś czas (albo co ileś km) profilaktycznie się wypala.
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F20 120d AT8

kochar
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 16 maja 2018, o 19:40

Czytałem o tym wypalaniu co 1200 km. w innych markach ale to CHEVROLET :D .
A tak na poważnie czytałem też na forach innych ... że EGR nie wystarczy tylko zaślepić ale trzeba go wyłączyć w sterowniku bo wywala błędy, ja tylko zaślepiłem i nic nie wywala :D wniosek z tego że sterownik sterownikowi nie równy.

dessal
Profesjonalista
Posty: 985
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Imię: Piotr
Chevi: Lacetti 2.0TCDI
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: dessal » 16 maja 2018, o 22:35

Wytnij to się dowiesz, na tą chwilę to wróżymy z fusów, raczej wszyscy co wycinali ingerowali w sterownik
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

kochar
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 17 maja 2018, o 13:57

No właśnie liczyłem na jakiegoś praktyka a tu sami wróżbici. ;)

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1106
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 HB LT+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kemoiz » 17 maja 2018, o 18:18

Bo nikt nie jest na tyle szurnięty żeby wycinać DPF na żywca ;)

Tnowy
Obserwatorek
Posty: 15
Rejestracja: 17 maja 2018, o 08:33
Imię: Tomasz
Chevi: Szukam EPICY
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: Tnowy » 17 maja 2018, o 18:36

Proponuje poczytać w necie i pogadać podczas przeglądu .
http://mobile.innpoland.pl/127077,cwani ... -paragonow .
Można spróbować wyczyścić . Znajomy miał diagnozę że DPF padł i jest do niczego tylko wymiana , albo wycięcie .
Wyczyścił w firmie zajmująca się regeneracja i teraz śmiga, kosztowało go 400zł.
http://www.regeneracja-dpf.eu/?gclid=EA ... gK-OPD_BwE

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14266
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: etac » 17 maja 2018, o 18:38

kochar pisze:
16 maja 2018, o 17:39
dessal pisze:
16 maja 2018, o 10:45
sterownik pewnie zgłupieje i będzie lał paliwo w dużych ilościach do silnika żeby "wypalać" nie istniejący DPF, ale to moja hipoteza, równie dobrze sterownik może wejść w tryb awaryjny
Dlaczego ma zgłupieć, przecież wszystkie sondy, czujnik są i działają a żeby rozpoczął się proces wypalania sterownik musi dostać sygnał o dużej różnicy ciśnienia wejście-wyjście. :zastanawiasie:
ale różnice odczytuje w obie strony. Jak dostanie te same ciśnienia to uzna to za awarie. Po drugie wypalanie nie następuje tylko w wyniku zapchania się filtra, ale także samoistnie po na przykład 1200 km, wiec zysk będzie połowiczny, bo paliwo pójdzie w rure ale nie będzie mieć na czym się spalić.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

kochar
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 17 maja 2018, o 20:35

Jesteś pewien o tym samoistnym wypalaniu co ileś tam km w ORLANDO czy powielasz teksty z netu. Różnica ciśnień jakaś tam będzie bo jest jeszcze katalizator, ale błędy może wywali ważne żeby nie przeszedł w tryb serwisowy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14266
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: etac » 17 maja 2018, o 21:20

Tak jestem pewien, jest to opisane w serwisówce GM. Co tez zgłaszają użytkownicy monitorujący zapełnienie DPF, ze wypala przy nawet 15%
Czujnik ciśnienia masz za katalizatorem, a przed DPF i za DPF,

Na 100% będzie zapalona kontrolka MIL.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

kochar
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 17 maja 2018, o 22:19

Dzięki, wreszcie jakieś konkrety :piwo3:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości