Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Imię: Łukasz
Chevi: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: lukaszbozyk » 21 maja 2019, o 00:51

Witam

Auto stało tydzień na zewnątrz i było przykryte folią -malowanie zderzaka bo był przytarty i maski bo były odpryski. Pogoda wiadomo do kitu.
Ale po złożeniu dojechałem normalnie do domu a kontrolki wywaliło dopiero nast dnia kiedy już nocował w garażu.
Zapaliły mi się dziś jak w temacie 2 kontrolki ręczny i abs, dodam że kontrolka tcs nie świeci się nawet przy włączaniu zapłonu i nie działa z przycisku.
To co sprawdziłem
- abs nie działa
- chevrolet explorer nic nie pokazuje
- sprawdzone połączenia czujników ( jak odpinałem wcześniej to zawsze zapalał sie tcs i abs przy odpietym) więc czujniki bym wyeliminował
- bezpieczniki sprawdzone i nawet po wyjęciu wszystkich związanych z abs na desce nadal to samo

I teraz tak
- czujnik płynu był wyjmowany i na desce nadal taki sam stan nie wiem czy tak nagle mógł paść i jak go w ogóle sprawdzić, powinien być jakiś błąd
- nie sprawdziłem masy pod pompą abs może to coś da?
- czytałem że mogła paść pompa abs ( sterowanie) ale po odpięciu jej paliły się te same kontrolki czyli abs i ręczny

Brak mi już poysłów może ktoś miał podobny problem:)

Pzdr

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Chevi: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: KonradMaster » 23 maja 2019, o 12:58

Mi kiedyś wypluło kontrolkę ABS na desce po potężnej ulewie podczas podróży do Częstochowy. Zajechałem na miejsce, kontrolka się ciągle świeciła, wyłączyłem silnik. Auto na parkingu podziemnym stało jakieś 6 godzin i oczywiście schło. Po tych kilku godzinach i odpaleniu silnika kontrolka zgasła i już w drodze powrotnej (deszcz nie padał) się nie zapaliła. Od tamtej pory, czyli od jakiś przeszło dwóch lat, sytuacja się nie powtórzyła, ale pamiętam, że czytałem wtedy o tym na drive2.ru, że są jakieś czujniki od ABSu zaraz pod podszybiem (TCS nie posiadam - skandynawia, wersja LMV), które w takich sytuacjach łapią wodę i wypluwa błędy od ABSu, czy TCS.
U Ciebie auto stało pod folią i pod chmurką, pogody mamy jakie mamy, więc to może być podobny przypadek i te czujniki zwyczajnie zawilgotniały?
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Imię: Łukasz
Chevi: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: lukaszbozyk » 23 maja 2019, o 21:09

w podszybiu są złącza masowe i kostki i faktycznie może to być to czyli zwarcie, ale kontroli nie zgasły a chevrolet explorer nie chce się połączyć i skasować błędu więc umówiłem się na przyszły tydzień z kumplem i weźmie z pracy=opla kompa do sprawdzenia.

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Imię: Łukasz
Chevi: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: lukaszbozyk » 9 cze 2019, o 23:56

Scan 100 nie chce gadać z abs i poduszkami( a akurat zapaliły się od przesuwania siedzenia).
Wyświetla się info brak odpowiednich danych - potwierdź złącze i podłączenie przewodów.
To teraz nie wiem gdzie szukać wie ktoś może co należy sprawdzić? może łatwiej przełożyć jakiś moduł z alledrogo?
Albo auto oddać do elektryka który ogarnie o co chodzi

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Chevi: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: KonradMaster » 10 cze 2019, o 01:08

A Chevrolet Explorer?
Kostkę od air baga pod siedzieniem daj na opaski elektryczne. Ja tak zrobiłem i już rok czasu mam spokój, pomimo przesuwania fotelem.
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Mlody141
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 8 lip 2018, o 20:42
Imię: Mateusz
Chevi: Epica 2.0 D, Automat
Silnik:
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: Mlody141 » 10 cze 2019, o 15:04

Miałem podobną sytuacje gdy była duża wilgoć - zima. ABS nie działał, miał chwilami przebłyski i błąd znikał po czym znów się pojawiał. Po tygodniu obie zniknęły i nie pojawiły się do dnia dzisiejszego.

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Imię: Łukasz
Chevi: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: lukaszbozyk » 10 cze 2019, o 16:00

Chevrolet Explorer też nie gada.
Co do połączenia pod siedzeniem to wiem, tylko jak sie skomunikować z komputerem żeby błędy pokasować jak nie da rady. Wymieniłbym pompę abs tylko tak się zastanawiam czy ma to sens jeśli z poduchami też nie chce gadać nawet oryginalny scan100.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Imię: Konrad
Chevi: Epica LMV
Silnik: 2.0D, VCDi, 150KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: KonradMaster » 10 cze 2019, o 16:27

Podłączysz się na pewno za pomocą Carman Scan. Poszukaj kogoś z tym urządzeniem, albo wpadaj do Bełchatowa ;)
Pozdrawiam,
Konrad

Jest: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było: Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 572
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Imię: Marcin
Chevi: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: MarcinekNu2 » 12 cze 2019, o 18:10

Ja łączyłem się skanerem Delphi. Ale świecąca się kontrolka i od ręcznego i od ABS raczej może wskazywać na padniętą jednostkę w pompie. Miałem tak w Nubirze z ABS Bosch 5.1. Wymiana pomogła. Chevrolet Explorer powinien się połączyć na pinie 7 (sprawdź w serwisówce lub niech ktoś przypomni), jeśli nie to powinien być komunikat. Jeśli się połączy a nie ma błędów to znaczy, że jednostka powinna być sprawna, jak się nie łączy a łączył to znaczy, że może padła. Scan 100, nie wiem czy będzie komunikował się, powinien. Sprawdź czy może jest wybrany nieodpowiedni pin.

Pierwszy z brzegu kod dający objaw lampka Hamulca + ABS (brak TCS).

DTC C0550

Opis obwodu

Wykrycie błędu wewnętrznego następuje wewnątrz modułu sterującego. Nie biorą w tym udziału obwody zewnętrzne.

Deskryptor kodów DTC

Ta procedura diagnostyczna obsługuje następujące kody DTC:
DTC C0550 - działanie elektronicznej jednostki sterującej (ECU)

Warunki wywołania kodu DTC

Mikroprocesor uruchamia program w celu wykrycia błędu wewnętrznego, gdy wydane zostanie polecenie załączenia zasilania. Jedyne warunki to napięcie i masa. Ten program jest wykonywany, nawet jeśli napięcie znajduje się poza prawidłowym zakresem roboczym.

Warunki ustawienia kodu DTC

Moduł sterujący wykrywa awarię wewnętrznego zapisu.
Moduł sterujący wykrywa awarię wewnętrznej sumy kontrolnej.

Działania podejmowane po ustawieniu kodu DTC

Jeśli obwód znajduje się na wyposażeniu, wystąpią następujące działania specyficzne dla tego modułu:

Zapali się lampka ostrzegawcza układu zapobiegającego blokowaniu kół (ABS).
Zapali się lampka ostrzegawcza HAMULCA.
Wyłączy się dioda elektroluminescencyjna LED układu kontroli trakcji (TCS).


Warunki skasowania kodu DTC

Warunek wywołania kodu DTC przestaje istnieć.
Przy użyciu urządzenia skanującego skasować funkcję DTC.
Moduł EBCM automatycznie kasuje historię kodów DTC, w przypadku gdy bieżący kod DTC nie zostanie wykryty w 100 kolejnych cyklach jazdy.

Wskazówki diagnostyczne

Ten kod DTC może być zapamiętany w historii kodów DTC bez wpływu na pracę modułu. Jeśli kod zostanie przekazany do pamięci historii kodów DTC a nie pobrany jako bieżący kod DTC, nie należy wymieniać modułu.
Jeśli kod zostanie pobrany jako bieżący oraz przekazany do historii kodów DTC, należy wymienić moduł.

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Imię: Łukasz
Chevi: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: lukaszbozyk » 17 cze 2019, o 22:20

Panowie
Temat ogarnięty. Kilka razy sprawdzałem i nie było widać i dając ostatnią szansę pompie abs i modułowi przed kupnem nowej odpiąłem i wyciągnąłem mocno do góry wtyczkę aby spryskać specjalnym płynem połączenie i moim oczom ukazał się dość pokaźny urwany kabel masowy który ma podłączenie przy kielichu na podłużnicy. Po ogarnięciu kabelków wszystko dział jak należy!!!!

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 572
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Imię: Marcin
Chevi: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Paląca się kontrolka ABS i ręcznego

Post autor: MarcinekNu2 » 20 cze 2019, o 19:50

Ha! Że też na to nie wpadłem. A sam już chyba ze 3 razy u siebie czyściłem to połączenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość