Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 3 cze 2019, o 22:54

Odnośnie uczenia w gds to u mnie dla LNP 2012 i też 2011 są takie opcje
https://drive.google.com/file/d/1OVguYf ... sp=sharing

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 3 cze 2019, o 23:19

Jaką masz wersję oprogramowania GDS2 ?
Obrazek

Tak wygląda u mnie :
GDS2 funkcje wuczania

Kolejne nagranie ciśnienia doładowania:
Ciśnienie doładowania w czasie jazdy.

Kolor niebieski - żądanie ciśnienie doładowania
Kolor zielony - ciśnienie doładowania (czujnik)
Kolor bordowy - polecenie nasterowania silnika dławika przepływu powietrza dolotowego
Kolor żółty - prędkość obrotowa silnika
Kolor fioletowy - pozycja dławika przepływu powietrza dolotowego

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 3 cze 2019, o 23:40

GDS 2 v .19.0.04100, GM Global v2017.12.0

A przełącz na angielski język i zobacz jak to nazwali, bo może to jest błąd tłumaczenia na polski? Mam na myśli: "Wuczenie czujnika ciśnienia wspomagania"

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 4 cze 2019, o 22:19

To masz nowszą wersję GDS2. Skąd ją ściągnąłeś ?
Rzeczywiście u mnie jest źle przetłumaczone i nie zrobiłem adaptacji ,ehhhh....
Obrazek


Dzisiejszy pomiar ciśnienia doładowania

Pomiar EGR vs przepływomierz powietrza

Auto dziś wstawiłem do serwisu. Jutro mają sprawdzać.

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 6 cze 2019, o 16:49

Dostałem z vxdiag.

EGR wydaje się działać, widać jak sygnał z czujnika MAF reaguje na jego otwarcie.

Zastanawia mnie czy nie masz niesprawnej turbiny. Rozpatrzmy cztery przypadki, w których tylko jedna część byłaby uszkodzona.
1. Nieszczelność w obwodzie zasysania. Wtedy turbo by pompowało do wymaganego stanu, ale czujnik MAF pokazywałby zaniżony sygnał, możliwe skoki w zależności od wytwarzanego ciśnienia. Nie powinno być problemu z wytworzeniem wymaganego ciśnienia.
2. Nieszczelność w obwodzie wysokiego ciśnienia. Czujnik MAF mógłby pokazywać dość wysoki sygnał przy wytwarzaniu wysokiego ciśnienia -> turbina potrzebowałaby więcej powietrza aby dobić do wymaganego poziomu, bo część mogłaby uciekać bokiem. Mógłby być również problem z wytworzeniem wysokiego ciśnienia, ale sygnał z MAF mógłby wskazywać na wysoką wartość przepływu powietrza w momentach dużego obciążenia.
3. Niesprawna turbosprężarka - problem z wytworzeniem wysokiego ciśnienia. Nachylenie sygnału z czujnika MAF jest podobne do wytwarzanego ciśnienia. Co może sugerować szczelność układu do i z turbiny.
W przekonaniu blokuje mnie nadążający sygnał z czujnika położenia za wymaganym. Nie mam doświadczenia warsztatowego i czy zdarzają się przypadki nieszczelności wewnętrznych, albo że w wewnątrz nie działają łopatki zmiennej geometrii. Albo strona zimna straciła właściwości sprężania.
4. Zacinający się EGR, problem z wysterowaniem. Na wolnych obrotach mogłyby być obserwowane duże zmiany w sygnale MAF, oraz w pozycji czujnika położenia.

Jest jeszcze jedna opcja, ale nie wiem na ile realna. Zmieniła się z jakiegoś powodu charakterystyka odpowiedzi turbo na wysterowanie i komputer ma zakodowaną mapę, że przy takim i takim otwarciu powinien wytworzyć określone ciśnienie, ale z jakiegoś powodu nie próbuje wysterować bardziej mimo sprzężenia zwrotnego, które i tak nie nadąża za wartościami wymaganymi.

Daj znać co wymyślą elektronicy.

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 7 cze 2019, o 22:53

Serwis nic nie wymyślił. Nie będę nawet tego tematu rozwijał , szkoda nerwów. Podobno serwis sprawdził szczelność dolotu i bez uwag.

Czytałem uważnie Twoje sugestie odnośnie turbiny. Mam w zamiarze sprawdzić zmienną geometrię. Powstaje jednak pytanie skąd komputer diagnostyczny bierze położenie łopatek turbosprężarki...Czy możliwe jest to , że zmienna geometria zacięta, chodzi z oporem, z opóźnieniem a czujniki wskazują ok ? Z pomiarów nie wynika problem w tym temacie poza jedną sytuacją , że zmierzone łopatki wystrzeliły na pełne otwarcie wbrew żądaniom ECU (wykres tak wskazał).

Druga sprawa. Scott (bo u kochara wiem jak to wygląda) czy mógłbyś nagrać korekty wtrysków u Ciebie ? Wciąż nie wierzę też w regenerację tych wtrysków i jeżeli one leją to zmienna geometria też się zatnie jako efekt wtórny. Muszę je sprawdzić w jakimś porządnym serwisie i w razie czego reklamować.

No i doszło mi coś takiego, że wentylator chłodnicy non stop niemalże chodzi. Nawet w czasie jazdy. Nie ma wypalania DPF (spalanie paliwa na normalnym poziomie). Dziś tak przeglądałem układ chłodzenia i patrze a tu śruba (tak mi się wydaje).... Silnik był gorący więc jutro rano zdejmę ten wężyk i zobaczę co to jest w tym miejscu. Auto było niedawno u mechanika, który wymieniał kolektor dolotowy i wcześniej tego nie było (przed wymianą kolektora dolotowego).

Obrazek

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 8 cze 2019, o 09:02

Wygląda na to, że w konstrukcji tej turbosprężarki (gm 25194653) jest 'gruszka' z czujnikiem, który teoretycznie mierzy położenie. https://chevrolet.7zap.com/en/cruze/504 ... 799-0-0/#1

Nie wiem czy ona ma regulację połączenia gruszki a cięgnem łopatek (zaznaczyłem na rysunku), ale gdyby miała to sprawdź czy w ogóle cięgno od łopatek się rusza razem z cięgnem gruszki - gdy wysterujesz z GDS (potrzeba drugiej osoby, żeby przy obrotach > 1500 sterowała położeniem łopatek turbo, a Ty oglądaj czy się rusza). Może z jakiegoś powodu się to rozpięło? Rozregulowało?

Odnośnie korekcji wtryskiwaczy w moim samochodzie. Ja mam model 2010 z silnikiem LLW, 2.0L 125KM. I nie nigdzie w menu GDS nie umiem znaleźć pozycji aby wyświetlić te parametry. Jeżeli wiesz gdzie tego szukać, to daj znać.
Załączniki
gm_25194653.png

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 8 cze 2019, o 09:27

Korekcje wtryskiwaczy są w części dotyczącej odczytu danych układu paliwowego i są na samym końcu listy( u mnie nazwane - współczynnik zrównoważenia cylindra 1,2,3,4).
Nie wiem tylko w jakich jednostkach są podawane. Wiem jednak, że po regeneracji mam gorsze korekty niż przed (to doskonale pamiętam).

Zobaczyłem jeszcze coś takiego w diagnostyce:
Obrazek

Dodano po 2 godzinach 9 minutach 34 sekundach:
Sprawa zbiorniczka ok. Tak jest fabrycznie chyba, przejście jest. Już mam "nerwice" przy tym aucie .

Ściągnąłem gumowy wąż do turbo (strona od przepływomierza) i złapałem palcami za oś wirnika. Jest wyraźnie wyczuwalny luz lewo - prawo -góra -dół ... Mam jeszcze obawy, że ubyło mi oleju w silniku poniżej minimum. Auto stoi na lekkim wzniesieniu ale na bagnecie musi być widać.

Dodano po 23 minutach 23 sekundach:
Sprawdziłem jeszcze czy luz na wirniku jest wyczuwalny wzdłuż...Nie ma. Niepokoi mnie to ubycie spore oleju.

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 8 cze 2019, o 15:08

Niestety dla LLW nie mam w GDS parametrów typu "korekcja wtryskiwacza [1...4]". W załączniku przesyłam screenshot.

Czy taki rozjazd korekcji dawkowania masz tylko na wolnych obrotach czy też przy wyższych i obciążeniem. Bo na wolnych obrotach to jest uznawane za normalne (w pewnych granicach oczywiście)

Jak olej znika to nie dobrze się dzieje. Najpierw upewnij się czy nie znika poprzez wycieki.
Jeżeli spala olej to podobno dymi na niebiesko / fioletowo. Możliwe przyczyny:
- niesprawne uszczelnienie tłoka,
- niesprawne uszczelnienie zaworów (olejowe)
- niesprawne uszczelnienie smarowania turbo,
- zepsuty separator w odmie
Olej może też być bezpośrednio pchany do wydechu przy problemach z turbiną, wtedy jest masakra dla katalizatorów i DPF, tłumika. Przy wypalaniu to by się działo.

Luzy na wale turbosprężarki nie są dobrym znakiem. W mojej turbinie nie ma żadnego luzu. 
Sprawdź rury po stronie wysokiego ciśnienia, czy nie masz tam zbyt dużej ilości oleju.

Pisałeś, że ostatnio serwis sprawdził dolot i jest szczelny. A czy testowali może chłodnicę powietrza czy nie jest zapchana?
Bo tak sobie myślę, że gdyby była zapchana to może i turbo robiłoby ciśnienie, ale za chłodnicą - w kolektorze byłoby niższe. Do sprawdzenia tego w domowych warunkach musiałbyś organoleptycznie (z wykorzystaniem GDS - sterowanie otwarciem łopatek) sprawdzić jaki strumień powietrza jest przed chłodnią, a jaki za.

Ogólnie patrząc na całość, gdyż piszesz też że silnik ma dziwny odgłos.
Czy robiłeś pomiary ciśnienia w cylindrach?
Robiłeś coś z rozrządem? Istnieje możliwość przestawienia?

Na sprawdzenie poprawnego działania (nie identyfikację problemu) zaworów wydechowy jest prosta metoda z kartką papieru. Przy obrotach jałowych, przyłóż kartkę do rury wydechowej, tak delikatnie, np. przy jednej z krawędzi. Jak będzie ją próbowało wciągać (albo nawet wyrwie dziurę), to jest problem powiązany z szczelnością zaworów wydechowych.
Załączniki
llw_fuel_system_data.png

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 8 cze 2019, o 17:51

Scott dobrze prawisz, też o tym wszystkim myślałem.
Korekcja dawek wtrysku jest generalnie na wolnych obrotach i chyba maks do 2000 bo później pokazuje 0.0. Zdecydowałem, że wtryskiwacze pójdą do sprawdzenia na odpowiednią maszynę. Nie wierzę w te regeneracje. W najbliższym tygodniu to zrobię. Muszę być ich pewny. Kwestia tylko gdzie to sprawdzić. Potrzebuję pewnego miejsca z autoryzacją Delphi .
Chce też sprawdzić zmienną geometrię turbiny czy jest czysta, bez zacięć. Pomoże mi w tym znajomy mechanik. Będzie to sprawdzone w nadchodzącym tygodniu.

Ostatnio serwis nie sprawdził intercoolera, chłodnicy powietrza. Nie wiem czy intercooler ok na 100%.

Co do znacznego zmniejszenia się oleju. NIe zauważyłem dymienia oprócz od dawna okopconej rury wydechowej (czarna sadza bez oleju). Minimalne ilości oleju są od strony dolotu powietrza za przepływomierzem. ECU również nie sygnalizuje o niskiej ilości oleju.

Silnik miał swego czasu robione pomiary ciśnienia i było ok (wg serwisu zaznaczam - wyników nie widziałem). Był też w kwietniu na hamowni i wyszło o ironio 166KM jednak z wykresu wychodziło przesunięcie maksymalnego momentu obrotowego o jakies 600 obrotów wyżej. Na hamownii stwierdzili, że korekty wtrysków na 2 cylindrach nie są dobre. . Kilkaset metrów po wyjechaniu z hamownii silnik szedł w miarę ok, ale za chwilę znów mułowaty się zrobił. Słabo reagował na pedał gazu i niechętnie przyśpieszał , głośna przy tym praca silnika.

Ten dziwny dźwięk silnika na postoju to prawdopodobnie (???) albo padające sprzęgło sprężarki od klimy, albo jakieś łożysko w sprężarce lub osprzęcie bo dźwięk zwiększa się wyraźnie po włączeniu klimy. Nie zawsze jednak jest. Zależy jak się tam wszystko poustawia i wtedy ten terkot jest głośniejszy od pracy silnika (jakby coś metalowego terkotało, jakaś blacha, trudno to określić).

Silnik w czasie jazdy głośniej pracuje, brak lekkości , dynamiki, chęci wkręcania się na obroty - dodanie trochę mocniej gazu to jakby wtryskiwacze się odzywały, coś ala jak granie zaworów w benzyniaku. No ta okopcona na czarno rura mając DPF, to wskazuje na być może na duży problem ze składem spalin. Okopcenie rury pojawiło się po problemach z mocą. Dziwne, że mając DPF rura jest okopcona :ocochodzi: Robiłem pomiary ciśnienia z czujników DPF i wygląda to chyba ok. Na postoju ciśnienie 0-1 kPA a w czasie jazdy przy mocniejszym wciśnieciu ok 3 do nawet 8 kPa (pełne wciśnięcie pedału przyśpieszenia).

Pytałem swego czasu Kochara ( :wilekiedzieki: ) ale proszę zobacz też u siebie Scott pomiar napięcia na czujnikach pedału przyśpieszenia. U mnie to tak wygląda i zastanawiają mnie te piki na czujniku nr 2 :
LINK do wyników pomiaru czujnika pedału przyśpieszenia

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 8 cze 2019, o 21:27

Kiedyś już w tym temacie pisałem, że w moim sterowniku nie ma takich pików w sygnale.
Podsyłam filmik nagrany telefonem w tamtym okresie

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 8 cze 2019, o 23:24

OK, dzięki za info i filmik :wilekiedzieki: . No to u mnie jest to raczej nieprawidłowo. Teraz pytanie czy u kochara też :ocochodzi: Na logikę , tak być nie może. Jeżeli ktoś z forumowiczów ma też możliwość sprawdzenia tego parametru to proszę o zamieszczenie wyniku.
Wygląda na jakieś zwarcie cykliczne. Przydałby się schemat połączeń elektrycznych ( co jeszcze jest na linii z czujnikiem pedału przyśpieszenia) - poszukam w dokumentacji technicznej. Zastanawia mnie przy okazji to, że wyskakuje mi w historii wyświetlania danych za wysokie ciśnienie czujnika klimatyzacji (pokazywałem powyżej). Znalazłem w necie m.in. taki post, dotyczy wprawdzie Fiata ale coś może być podobnego u mnie w temacie zwarcia na czujniku pedału gazu (najważniejszy pierwszy i ostatni post):
LINK

Tak jak wspomniałem, w tym tygodniu , około środy wyjmę wtryskiwacze (dam do sprawdzenia na stole probierczym) i w międzyczasie sprawdzę zmienną geometrię turbiny.

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 9 cze 2019, o 10:43

kochar też udostępniał screen z odczytami APP z jego samochodu: viewtopic.php?p=133977#p133977

Na tym samym czujniku, odstęp taki sam. Może to po prostu jakiś typ samodiagnostyki sterownika?
Ja bym się tego nie czepiał na razie, skoro sygnał procentowy - wyliczony przez ECU nie ma dziwnych zmian tam gdzie ich nie powinno być. Bo chyba dopiero sygnał procentowy APP jest brany pod uwagę przez algorytm kontroli dawek paliwa i powietrza (tzw. mapy).


Od kochara warto byłoby porównać wykresy z zadanym i zmierzonym ciśnieniem doładowania, MAF, RPM.

Zrywanie połączenia z vxdiag ja zredukowałem (nie wyeliminowałem całkowicie) poprzez:
- zmianę parametru 'latency' w sterowniku FTDI na wirtualce. (Menedżer urządzeń -> porty com -> wybrać ten od vxdiag -> PPM: właściwości -> zakładka: ustawienia portu -> zaawansowane -> i jest tam pole "latency timer", ja zmieniłem na 3ms.
- największą poprawę dało mi przeniesienie obrazu maszyny wirtualnej na dysk SSD
- zauważyłem, że im bardziej obciąży się system na maszynie wirtualnej tym częściej zrywa, tak też w GDS jak wyświetlam sobie wykresy, to ustawiam tak zakresy osi Y, żeby nie było dużo tych podziałek.

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 9 cze 2019, o 12:07

Tak, zrywanie vxdiag na poprzednim słabszym sprzęcie też zredukowałem poprzez zmiany parametrów o których piszesz. Dopiero jednak laptop z szybszym procesorem i większą pamięcią RAM spowodował komfortową pracę z VXDIAG.

Hmm mówisz aby się nie czepiać tych pików do 0V z czujnika nr 2 na pedale przyśpieszenia ale to może być jakieś zakłócenie ECU. Mimo wszystko dobrze by było porównać jeszcze na innym pojeździe z tym silnikiem. Założę oddzielny wątek na forum może ktoś sprawdzi u siebie mając VXDIAG.

Co do korekty wtryskiwaczy to też tu jest duży znak zapytania bo wartości są chyba zdecydowanie poza normą dlatego chce je sprawdzić. Nie jest to jednak takie proste gdzie oddać bo partaczy, oszustów jest Ci u nas dostatek.

kochar serdeczna prośba. Nagraj w czasie jazdy parametry ciśnienia doładowania (żądane i zmierzone) , przepływomierza powietrza i obroty silnika. Proszę Cię tylko aby było to zawarte na wykresie liniowym.

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 9 cze 2019, o 13:24

Gdybyś był zainteresowany nie tylko firmami z okolic, to mogę polecić http://www.diesel-service.co.
W rodzinie z ich usług korzystaliśmy dwa razy, raz przy regeneracji wtrysków common rail do silnika 1.4 HDi, drugi raz to regeneracja pompy wtryskowej do starego silnika 1,9TD.

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 9 cze 2019, o 19:10

Dzięki za namiar na firmę. Zastanowię się i być może skontaktuje się z nimi. Mam kilka firm na celowniku.

Te częste załączanie się wiatraka chłodnicy , tak myślę, związane jest może z DPF'em. Dziś po nocy zapaliłem go , pochodził z minutę i już wentylator się załączył. Zauważyłem też , że chwilami jest większe spalanie chwilowe ale zaraz spada (wiem jak to jest w czasie wypalania). Bardzo to nieregularne. Może to wskazywać na zapchany DPF, pomimo , że komp jeszcze nie pokazuje usterki (stopień akumulacji sadzy 60%). DPF do wymontowania i sprawdzenia i ewentualnie czyszczenia.

kochar
Specjalista
Posty: 326
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 9 cze 2019, o 20:59

Zrobi się, opanowałem te liniówki :D
https://drive.google.com/file/d/1s6i6tJ ... sp=sharing
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 9 cze 2019, o 22:50

:ok: no ja też na początku nie bardzo wiedziałem co i jak z liniowym wykresem ale przy porównywaniu parametrów to fajna sprawa. :piwo3:

Zobaczcie proszę jeszcze u siebie : status testu diagnostycznego - od skasowania kodu DTC

U mnie to wygląda tak : odnośnik

Czy u Was też są błędy ?

kochar
Specjalista
Posty: 326
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 10 cze 2019, o 20:30

Coś tam spłodziłem: dolot https://drive.google.com/file/d/1e3v3r ... sp=sharingtylko jest mały problem zaznaczyłem 4 wartości a linie są 3 :ocochodzi: na próbę zrobiłem test zaznaczyłem dwie wartości a na wykresie jest jedna linia https://drive.google.com/open?id=1QMHsx ... c7Eqpvpe19
DTC https://drive.google.com/open?id=1DD6rv ... WXyemqRCZY

:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 10 cze 2019, o 22:10

Masz 3 linie zamiast 4 lub 1 zamiast 2 bo masz źle ustawioną skalę ciśnienia doładowania zmierzonego. Tu jest błąd dlatego nie widzisz tych linii. Ustaw zakres pokazywany dla ciśnienia żądanego i zmierzonego od 1 do 260.
Pozmieniaj też zakres skali dla powietrza od 0 do 150 i obroty od 0 do 4500 :tak:
Ustawiłeś wyświetlanie liniowe ale nie zauważyłeś, że trzeba ustawić zakres skali.

:piwo3:

kochar
Specjalista
Posty: 326
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 11 cze 2019, o 20:23

Dzienks, załapałem... chyba :lol: - próbka na postoju https://drive.google.com/file/d/1F8zz0s ... sp=sharing :piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kochar
Specjalista
Posty: 326
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 12 cze 2019, o 15:44

wojtas01 pisze:
9 cze 2019, o 12:07
kochar serdeczna prośba. Nagraj w czasie jazdy parametry ciśnienia doładowania (żądane i zmierzone) , przepływomierza powietrza i obroty silnika. Proszę Cię tylko aby było to zawarte na wykresie liniowym.
Teraz chyba wykresy ok.
Doładowanie z MAF sensor

Doładowanie z MAP sensor
:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 12 cze 2019, o 20:50

Teraz pora na wnioski... Widać jakąś róźnicę w porównaniu do moich wykresów ? Ja tak naprawdę nic nie dostrzegam, znaczącej różnicy.

Dziś wyjąłem u mechanika wtryski, turbosprężarkę i DPF. Sonda lambda czarna. Wtryski okopcone z nagarem (końcówki). Jutro oddaje turbo i dpf do sprawdzenia. Wtryski...zastanawiam się gdzie oddac bo zalezy mi na czasie i dobrym stole probierczym.

Awatar użytkownika
scott
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: scott » 12 cze 2019, o 22:47

Wg. mnie widać różnicę głównie w dolnych prędkościach obrotowych poniżej 2500rpm, a szczególnie gdy pompuje startując od obrotów jałowych.
Druga zauważalna różnica, to u kochara ciśnienie zmierzone praktycznie pokrywa się z zadanym po osiągnięciu zadanego. Natomiast u Ciebie można było obserwować dziwną, zaniżoną wartość ciśnienia gdy schodził z obrotów i przebywał właśnie w zakresie niskich obrotów.

wojtas01
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 13 cze 2019, o 10:31

Odezwę się wieczorem . Póki co jeżdżę po warsztatach . Wg jednego z serwisów od DPF był już rozcinany i czyszczony chemicznie a jak pamiętam sprzedający zarzekał się ,że żadnych problemów z DPF nie było ... Ta...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości