[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 20 sie 2013, o 16:19

Wymiana klocków jest bardzo prosta pod warunkiem że mamy dobre narzędzia i około 2h wolnego czasu.

Jeżeli chodzi o numer katalogowy klocków to LP2167 (DELPHI, których nie polecam bo strasznie piszczą), klocki pasują do samochodów z felgami 17". Producenci na klockach oznaczają do kół 15 (benzynowce) i 16 calowych (diesle).

Jeżeli chodzi o wymianę i narzędzia (z chińskimi kluczami nie ma co zaczynać) to potrzebne będą:
- klucz płaski 18
- nasadki 10, 15
- grzechotka
- ścisk stolarski
- klucz żabka
- wąska szczotka druciana,
- kawałek drutu żeby podwiesić jarzmo.

Na początku standardowo, odkręcamy koło i pokazuje się tarcza z klockami.

Obrazek

Z tyłu śruby (10) które odkręcamy w pierwszej kolejności.
Później z tyłu są śruby (15) które widoczne są od środkowej części samochodu.
Na początek proponuję się zaopatrzyć w kawałek rury lub inną przedłużkę bo wszystkie śruby są zakręcone w taki sposób że bez tych prymitywnych przedmiotów nie damy rady.
Po odkręceniu 4 śrub możemy zrzucić jarzmo ze starymi klockami i podwiesić je za pomocą drutu np. do sprężyn.
Po wyciągnięciu starych klocków czyścimy zacisk za pomocą szczotki drucianej, głównie prowadnice (blaszki). Niektóre firmy jak przeglądałem katalogi online to blaszki dodawały razem z klockami, Delphi na tym elemencie oszczędził i nie dorzucił do kompletu. Przed założeniem nowych możemy delikatnie posmarować smarem wyczyszczone blaszki.

Za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy śrubę zabezpieczającą tarczę

Obrazek

Porównanie tarcz

Obrazek
Obrazek

Po ściągnięciu tarczy przechodzimy to czyszczenia piast :)

Obrazek

Obrazek

Po dokładnym oczyszczeniu montujemy tarczę i zabezpieczamy śrubą (torx 30)

Obrazek

Przechodzimy do wciskania tłoczka. Wiem, że niektórzy używają do tego łomu lub rury. Dla mnie najlepsza metodą jest użycie ścisku stolarskiego i klucza żabki. Przy pierwszym kole nie musiałem używać żabki ponieważ ściskając tłoczek końcówka ścisku także go skręcała dlatego zrobiłem to mając założone jarzmo na kole. Przy drugim kole musiałem podczas ściskania używać żabki i kręcić tłoczkiem.


Można także ściskać mając wszystko ściągnięte.

Obrazek

Obrazek

Całość skręcamy w odwrotnej kolejności. Po uruchomieniu silnika najpierw naciskamy kilka razy hamulec żeby dobrze docisnąć tłoczek oraz klocki do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.

Nowa tarcza z nowymi klockami
Obrazek

Podczas drugiej wymiany okazało się, że zacisk lub klocek się zablokował bo z jednej strony klocki były OK natomiast z lewej klocek był zjechany do blachy
Obrazek

Obrazek


Numery części jakie zostały użyte
Obrazek
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3601
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Regulus » 22 maja 2016, o 23:46

Jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim typem zacisków ze zintegrowanym 'ręcznym", warto podkreślić, że NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka bez jednoczesnego 'wkręcania' go w zacisk. Mechanicy mają do tego specjalne przyrządy, ale można sobie poradzić sposobem, jaki zaproponował huri, wkręcając tłoczek żabką i jednocześnie wciskając go ściskiem stolarskim.
zacisk tył.JPG
zacisk tył.JPG (477.36 KiB) Przejrzano 1745 razy
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

pikus
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
Imię: Robert
Chevi: cruze
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: pikus » 16 cze 2016, o 16:00

po ilu kilometrach wymieniłeś tarcze i klocki a używałeś jakiegoś smaru do tłoczków a przód już tez wymieniałeś

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 16 cze 2016, o 16:07

Tarcze z tyłu wymieniałem po około 130 kkm, klocki wymieniałem już 2 raz.
Żadnego smaru do tłoczków nie używałem jedynie smarowałem prowadnice.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

pikus
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
Imię: Robert
Chevi: cruze
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: pikus » 17 cze 2016, o 15:52

a z jak silą przykręcałeś tarcze a śruby zacisków tłoczków bo chodzi mi o te tłoczki gdzie się przykręca śrubę zacisku bo niekiedy ten smar się zużywa albo tłoczek ciężko chodzi nie miałeś żadnych problemów i nic nie dawałeś smaru?

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 17 cze 2016, o 16:20

Tarcze przykręcasz śrubami z felgi, tam jest tylko jedna śrubka żeby tarcze nie spadły przy wymianie felg.

Natomiast nie dawałem żadnego smaru na tłoczek bo chodzi prawidłowo i nie mam żadnego problemu.
Jedynie smar uzupełniłem na prowadnicy zacisku.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: konradoo » 19 cze 2016, o 23:45

Widać,że prowadnice zblokowały,może dlatego delphi piszczało? Klocek nie odpuszczał i się przypaliła okładzina,a każda spalona okładzina będzie piszczeć.
Jak zdjąłeś wszystko,to trzeba było prysnąć tarcze kotwiczne by ich dalej ruda nie smakowała.
Do wciskania tłoczków to za 40 jednostronny zestaw kupisz,więc jeśli ktoś lubi robić to prowizorki nie trzeba uskuteczniać
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
endriu333
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: endriu333 » 9 mar 2017, o 16:04

Panowie odświeżam temat - dziś w trasie zablokował się klocek z tyłu (za kierowcą) albo prowadnicą - generalnie piszczało i felga się rozgrzała dość mocno. Pewnie jak wrócę do domu okaże się, że klocki będą zjechane do zera - teraz pytanie - jakie tarcze polecacie? Nie ukrywam, że mam oryginały * przelot 141kkm) i chciałbym wymienić tarcze + klocki (przód pewnie też) dlatego zależy mi na najwyższej jakości - kasa jest sprawą drugorzędną. Na przód myślę o tarczach nawiercanych..... co polecacie? Może kolega konradoo coś podpowie - może da mi na pw jakąś dobrą ofertę?
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 9 mar 2017, o 17:15

ATE, nigdy się nie zawiodłem. Dzisiaj wymieniam klocki z tyłu, niestety nie będzie fotek bo będzie ciemno i wrócę dopiero wieczorem.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

adaśko
Obserwatorek
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2016, o 20:49
Imię: Adam
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: adaśko » 10 wrz 2017, o 22:12

Pierwszy raz wymienilem po 35 tys przebiegu na ate i wyyrzymaly do przebiegu 70 tys i teraz wymienilem na delphi i nic nie piszczy a tłoczek smaruje za każdym razem jak zmieniam klocki tak profilaktycznie.

kubik40
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 8 lut 2018, o 16:33
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.8
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: kubik40 » 22 lut 2018, o 16:05

http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 81450.html ????????? czy spasuje któryś do Cruze ?

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1088
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 HB LT+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: kemoiz » 22 lut 2018, o 16:09

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6427457485
Ten na pewno podchodzi. Ten mniejszy pewnie też ale ja sobie nie dam ręki uciąć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


kubik40
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 8 lut 2018, o 16:33
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.8
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: kubik40 » 24 lut 2018, o 07:20

chyba najlepiej będzie sie w sklepie zapytać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość