Strona 2 z 2

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 9 maja 2017, o 19:12
autor: grymarko
Witam
Powiedzcie lepiej gdzie kupić nowe sprężynki, pół Polski obdzwoniłem i nie mają
Marek

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 9 maja 2017, o 19:38
autor: Sebastian
W dowolnej hurtowni gordon/ intercars powinni mieć "na jutro". Pytaj o czesci numer QB105-0025 Cena ok 60zł bez rabatów.

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 10 maja 2017, o 15:37
autor: grymarko
Dzieki, zaraz jadę, jak dostanę to napiszę
Pozdrawiam
Marek

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 12 cze 2017, o 22:36
autor: Sebastian
grymarko udało się zdobyć ww. części?


PS. @grymarek memberlist.php?mode=viewprofile&u=527 to Twoje drugie konto, czy zbieżność nicków ? :ocochodzi:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 1 gru 2017, o 18:09
autor: krzych1b
HI,HI i już się dowiedzieliśmy. W Lublinie w Intercarsie można nabyć :Y
Dzisiaj rozebrałem tarczobębny, bo mi coś ocierało a raczej huczało . Oczyściłem, złożyłem i dalej bęben ociera tak jakby o metal .O co chodzi ? Bęben ma owal?
Wszystko złożone prawidłowo .

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 4 gru 2017, o 20:10
autor: krzych1b
Rozkminiłem wreszcie . Hamulce ok., ABS też Winna była śruba mocująca tarczobęben do piasty . Po prostu po przykręceniu, delikatnie kosiła tarczobęben .Po założeniu koła wszystko wróciło do normy A już się bałem że piastę mam do wymiany.Opony też do wymiany , zęby mają jak u krokodyla. :tak:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 14 sty 2020, o 19:55
autor: arnie3
A takie pytanie mnie naszło, kiedy wymienia się szczęki, a kiedy tylko same sprężynki? Po czym poznać, że szczęki nadają się jeszcze do użytku?

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 14 sty 2020, o 20:13
autor: bubu1769
Jak szczęki mają jeszcze dużo "mięsa" na okładzinach i nie ma oznak oddzielania się ich od podłoża oraz same szczęki nie są zbytnio skorodowane.

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 14 sty 2020, o 21:35
autor: Sebastian
Sprężynki wymienia się, gdy widać ich zużycie - korozja, pęknięcia, itp

Zazwyczaj sprężynki wkłada się nowe z szczękami - koszt mały a robota przyjemniejsza ;)

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 14 sty 2020, o 21:59
autor: none7
z mojego doświadczenia, ani razu jeszcze sprężyne nie musiałem wymieniać. co najwyżej wymieniałem wyrobione elementy przytrzymujące szczękę do tarczy kotwicznej (w zależności od auta mogą to być sprezynki z tależykami lub blaszki sprężynujące).

szczęki wymienić należało by gdy:
- po wyregulowaniu ich położenia (na styk z bębnem) ręczny nadal słabo łapie.
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
- jak szczęka ma mało mięsa lub powierzchnia z okładziną jest w "znacznym" stopniu uszkodzona.

a tak warto jeszcze spojrzeć na sprężynkę linki ręcznego (czy nie jest pęknięta). Wymieniając tarczobęben i kupując tanie szczęki, trzeba się liczyć z tym że będzie trzeba je podszlifowywać w miejscach oparcia u góry i u dołu. Niestety Ci tani producenci szczęk dostosowują je do już zjechanych bębnów - nomnalny bęben ma 168 mm w środku jak dobrze pamiętam, a szczęki dopasowane są do 170 mm średnicy :)

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 14 sty 2020, o 23:13
autor: arnie3
none7 pisze:
14 sty 2020, o 21:59
szczęki wymienić należało by gdy:
[...]
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
Generalnie tak też mi się wydaje, ale z drugiej strony czy one się tak szybko zużywają jak tarczobęben skoro używa się ich znacznie rzadziej?

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

: 15 sty 2020, o 13:41
autor: szmar
Tanie szczęki mają inną wielką wadę. Wykonane są ze znacznie cieńszej blachy ( chyba nawet o 3 mm) więc bardzo trudno je ułożyć prawidłowo, bo sprężyny ściągają i ukosują . Szczęki zużywają się tylko z jednego powodu - niesprawności hamulca tj. zablokowania na lince lub zablokowania (korozja) w osiach obrotu szczęk i zablokowania w pozycji pracy.