Sposób na super światła (krótkie, długie)

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1330
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: tdon » 24 kwie 2018, o 20:45

Piszę w dziale AVEO, chociaż pomysł jest jak najbardziej przydatny w każdym innym aucie.
Temat na razie rozpatruję teoretycznie, jednak już za chwilę przeprowadzę konkretne pomiary i oszacuję spodziewany efekt.
TROCHĘ TEORII:
Zapewne każdy chciałby mieć jak najsilniejsze światła w swoim aucie. Niektórzy posuwają się nawet do montażu różnorodnego chińskiego świństwa wyładowczego, bardzo często w reflektorach, w których tego czynić absolutnie nie wolno. Inni próbują stosować "magiczne" żarówki w rodzaju "+90%" albo "+120%" zapewne nie wiedząc, że niestety strumień światła żarówki samochodowej jest ściśle znormalizowany (np. dla żarówki H7 wynosi 1500lm +- 10%) i tylko takie żarówki mogą się znaleźć (oficjalnie) w sprzedaży. Działanie magicznych żarówek polega na uzyskaniu poprzez nieco inną geometrię żarnika większego natężenia światła W KONKRETNYM MIEJSCU DROGI, oczywiście kosztem innych miejsc. Nie polecam też stosowania żarówek o podwyższonej mocy (np. 100W) - czym się to kończy dla reflektorów tłumaczył nie będę.
Przejdźmy do konkretów. Oto charakterystyka typowej samochodowej żarówki halogenowej:
Schowek01.jpg
Materiał zaczerpnąłem ze strony wsparcia technicznego firmy BOSMA (producenta naprawdę dobrych i tanich żarówek).
Wprawdzie rozważania na stronie dotyczyły wpływu obniżonego (na skutek niedociągnięć instalacji) napięcia na strumień świetlny żarówki, ale jak świetnie widać z wykresu, odwracając rozumowanie, podniesienie napięcia na żarówce nieco ponad wartość znamionową powoduje istotny wzrost strumienia, oczywiście znacznym kosztem żywotności. Wynika to oczywiście z faktu, że wzrost napięcia powoduje przepływ większego prądu (choć nieproporcjonalnie z powodu wzrostu rezystancji włókna przy wzroście temperatury), co powoduje wzrost temperatury włókna i znaczne przesunięcie widma emitowanej energii w kierunku światła widzialnego (zamiast ciepła).
Jak widać z analizy wykresu (punkt odniesienia przyjęto w okolicach napięcia 13,2V - dość typowe napięcie na żarówce podczas pracy silnika), wystarczy podnieść napięcie na żarówce z 13,2V do 14,5V, aby jej strumień świetlny wzrósł o około 30%.
LUŹNA DYGRESJA:
Temat nie jest dla mnie nowy - jakiś czas temu przerabiałem instalację mojej Felicii (poprzez dołożenie przekaźników omijających przełącznik zespolony i inne klamoty i podających napięcie wprost z głównego plusa na żarówki) celem obniżenia strat napięcia w układzie. Udało mi się zmienić napięcie na żarówkach z początkowych 13,1V na 14,2V i naprawdę różnicę było widać bardzo wyraźnie.
JAK TO ZROBIĆ:
Kilka dni temu szukałem w sieci przetwornicy do zasilania niewielkiego gadżetu i trafiłem na taką ofertę:
http://allegro.pl/zasilacz-przetwornica ... 20915.html
Podłączę fotki i opis, żeby były kiedy aukcja pójdzie do archiwum:
51f3c5554062bb1e070e781740ae.jpg
330175e24bbca600d342279fb588.jpg
a5a16feb4075ad8f56de2f92d171.jpg
Przetwornica regulowana STEP-UP z 10-32 V na 12-35 V 6A
Cechy:
Oparty na LM2596
Napięcie wejściowe: 10 V - 32 V DC (Uwaga: napięcie wejściowe nie może przekraczać 32V)
Stałe napięcie wyjściowe: 12 V - 35 V DC (regulowane potencjometrem)
Prąd pracy ciągłej: ok. 6 A
Maksymalny prąd wyjściowy: 10 A
Moc 100 W przy chłodzeniu naturalnym, do 150 W przy dodatkowym chłodzeniu
Sprawność konwersji: 94%
Prąd jałowy 25 mA
Częstotliwość przełączania: 65 kHz
Temperatura pracy: od -45 ° do +85
Wymiary: 65 x 56 x 23 mm

Jak widać można kupić za niewielkie pieniądze fajną i niedużą przetwornicę STEP-UP o mocy zupełnie wystarczającej do wysterowania żarówki, za pomocą której jest możliwe podniesienie napięcia na włóknie żarówki oraz jego ustabilizowanie na ustalonym potencjometrem poziomie (przetwornica wyśmienicie kompensuje nierówności napięcia w instalacji auta).
Oczywiście moduł wymaga przystosowania do pracy pod maską. Proponuję szczelną obudowę aluminiową będącą jednocześnie radiatorem oraz szczelne przyłącze umożliwiające błyskawiczne ominięcie modułu w przypadku jego awarii. Podłączenie modułu do instalacji jest łopatologicznie proste i sprowadza się (w sensie elektrycznym) do przecięcia przewodów zasilających żarówkę i wpięcia końców do modułu. Oczywiście należy do wykonać w sposób profesjonalny i absolutnie niezawodny. Moim zdaniem sensowne wydaje się wykonanie obudowy mieszczącej dwa takie moduły, osobno dla włókna światła krótkiego i długiego (oczywiście na każdą stronę auta).
PIERWSZE POMIARY:
Zainteresowany tematem poszedłem do mojego Aveo i wykonałem następujące pomiary:
- napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku na biegu jałowym: 14,48V
- napięcie na wtyczce żarówki światła mijania przy odczepionej żarówce: 14,12V
- napięcie na zaciskach pracującej żarówki: 11,68V (!!!)
Czy są pytania ???
PODSUMOWANIE (chwilowo):
Wracając do charakterystyki żarówki - podnosząc napięcie na żarówce z 11,68V do 14,5V powinienem uzyskać wzrost strumienia z ok.70% do ok. 130% (relatywnie), a więc uzyskać niemal PODWOJENIE względem stanu obecnego. Oczywiście wzroście nieco moc żarówki (z ok. 90% do ok. 110%), ale to powinno być do przełknięcia przez reflektory. Dość znacznie spadnie żywotność żarówek, ale to mnie akurat specjalnie nie interesuje, ponieważ na codzień jeżdżę na dziennych, więc świateł mijania i długich używam relatywnie rzadko i tylko nocą - i właśnie wtedy chcę, żeby były na maxa.
Czy jest to legalne ??? A czy nie jest ???
Spodziewany strumień światła zapewne wykroczy poza normy, ale nie ma w układzie żadnego elementu, który możnaby uznać za niezgodny z homologacją auta, no może poza napięciem zasilającym żarówkę, ale kto mi to udowodni ;)
Oczywiście przy prawidłowo ustawionych światłach (zawsze mam prawidłowo) nie powinienem oślepiać innych użytkowników drogi (w odróżnieniu do właścicieli pseudoXENONÓW w reflektorach odbłyśnikowych).
Zwróćcie też uwagę, że moduł umożliwia ustawienie napięcia na dowolnym (sensownym) poziomie, zatem działanie układu można "dozować".
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, o 21:25 przez tdon, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 24 kwie 2018, o 21:21

a szukałeś krzywej, napięcie pracy, a czas działania? Nie bez powodu na żarówce jest niższe napięcie.

Ja wciąż pamiętam jak w Astra G padł mi regulator napięcia, fajnie się jechało, ale po 200 km, wszystkie żarówki w aucie miałem do wymiany :)
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 21:23

Jedno pytanie. Czy w twoim aveo żarówki świateł mijania i pozycyjnych nie są aby sterowane bezpośrednio z BCM i stabilizowane mocowo przebiegiem PWM? Tak jak w cruze, orlando?

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1330
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: tdon » 24 kwie 2018, o 21:28

etac pisze:
24 kwie 2018, o 21:21
a szukałeś krzywej, napięcie pracy, a czas działania? Nie bez powodu na żarówce jest niższe napięcie.

Ja wciąż pamiętam jak w Astra G padł mi regulator napięcia, fajnie się jechało, ale po 200 km, wszystkie żarówki w aucie miałem do wymiany :)
A skupiłeś się Krzysiu na wykresie który zamieściłem i który analizuję ???
Spodziewam się kilkukrotnego spadku żywotności żarówek, jednak wiem które z nich są tanie i naprawdę bardzo dobre, więc mnie to nie stresuje. Poza tym dotychczas (prawie 5 lat) jeszcze nie wymieniłem w aucie żadnej żarówki w reflektorach.
EDIT: alternatory mają tak, że przy awarii regulatora skutkującej podawaniem "na krótko" prądu wzbudzającego na wirnik, napięcie instalacji rośnie do ok. 17-18V. Tego już żarówki na dłuższą metę nie są w stanie wytrzymać.

Dodano po 8 minutach 23 sekundach:
wszim pisze:
24 kwie 2018, o 21:23
Jedno pytanie. Czy w twoim aveo żarówki świateł mijania i pozycyjnych nie są aby sterowane bezpośrednio z BCM i stabilizowane mocowo przebiegiem PWM? Tak jak w cruze, orlando?
Odpowiedź brzmi "nie wiem".
Nie rozpatrywałem takiej ewentualności - to mogłoby komplikować temat, choć niekoniecznie. Z jednej strony dlaczego nie mogę podłączyć przetwornicy do wyjścia takiego PWM ???
Z drugiej strony być może będzie mi obcinał moc i nie dopuści do podbicia napięcia - wtedy cała koncepcja bierze w łeb.
Swoją drogą podziwiam pracę tych żarówek przy tak niskim napięciu jakie pomierzyłem.
Może Krzyś coś podpowie ???

EDIT: Napięcie na żarówce mierzyłem cyfrówką - czy przy sterowaniu z PWM nie powinienem wychwycić niestabilności ? Napięcie było sztywne jak stalowy drut.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, o 21:42 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 21:40

Tomek ze schematu w TIS wynika że jest jak u mnie w olku
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... _Aveo.html
Obrazek
czyli nie masz żarówek mijania podłączonych bezpośrednio do instalacji, tylko są sterowane elektronicznie (stabilizowane sygnałem PWM) z BCM . Czyli realizują po części to co chcesz uzyskać. Choć tylko po części bo system dba o nie przekraczanie określonej mocy, nie zapewnia jej zwiększenia gdy napięcie w instalacji spadnie. Czyli defacto chroni jedynie przed szybkim przepalaniem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 24 kwie 2018, o 21:41

tdon pisze:
24 kwie 2018, o 21:36
Poza tym dotychczas (prawie 5 lat) jeszcze nie wymieniłem w aucie żadnej żarówki w reflektorach.
bo masz system je chroniące, poprzez redukcje napięcia.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1330
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: tdon » 24 kwie 2018, o 21:46

Wojtku:
Z tego wynika, że z mijania może być problem.
Jednak długie powinny zadziałać. Umówiłem się już na osobisty odbiór dwóch modułów "do zabawy".
Przetestuję sprawę na żywym organizmie i będę wiedział.
Krzysiu:
Wiesz co myślę o chronieniu żarówek poprzez redukcję napięcia?
Najlepszą ochroną byłoby zredukowanie do zera ;)
Jak widzisz mam zupełnie odmienne kryteria. Wstępnie widzę, że przynajmniej na długich realizacja pomysłu jest możliwa i bezproblemowa.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, o 21:48 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 21:48

tdon pisze:
24 kwie 2018, o 21:36
Odpowiedź brzmi "nie wiem".
Nie rozpatrywałem takiej ewentualności - to mogłoby komplikować temat, choć niekoniecznie. Z jednej strony dlaczego nie mogę podłączyć przetwornicy do wyjścia takiego PWM ???
Bo raczej nie będzie dobrze działać. Przetwornice tego typu wymagają stałego zasilania , PWM to zasilanie przerywane.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 21:57

tdon pisze:
24 kwie 2018, o 21:46
Wojtku:
Z tego wynika, że z mijania może być problem.
Jednak długie powinny zadziałać. Umówiłem się już na osobisty odbiór dwóch modułów "do zabawy".
Przetestuję sprawę na żywym organizmie i będę wiedział.
Długie tak. Ale wydaje mi się że dla długich nie będzie widocznego zysku. Zdecydowanie i to mocno zdecydowanie daje dodatkowe odpalenie reflektorów przeciwmgłowych. Chyba widziałeś mój wątek?

Ale gdybyś jednak chciał uruchomić te przetwornice na lampach mijania to przecież da się też podłączyć tak, żeby przetwornice zasilać z akumulatora załączane przekaźnikami, których cewki zasilone będą z sygnału oryginalnego na żarówki. Co prawda PWM ale przekaźnikowi to rura. Trzeba wtedy jednak do takiego przekaźnika dodać diody gaszące żeby ci cewka + PWM nie zrobiła dyskoteki elektroniki samochodowej. Chyba że przekaźnik będzie miał diodę, czasami mają.

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1330
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: tdon » 24 kwie 2018, o 22:00

Doopa - mam kontrolę prądu włókien. Będzie walił błędami :-(

Halogenów też nie założę, bo mam przecież dzienne we wnękach :-(

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 22:02

No tak . O tym zapomniałem.
I o tym drugim też.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 24 kwie 2018, o 22:11

no i zostaje opcja LED

https://www.aliexpress.com/item/hlxg-2P ... 0.0.4mOcQk

Obrazek

polecam, jeżdżę od miesiąca. Efekt piorunujący, a nikogo nie oślepiam jak chińskie xenony.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 22:17

Wsadziłeś je gdzie? Do insigni? Nie miałeś tam fabrycznych zenonów?

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1330
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: tdon » 24 kwie 2018, o 22:18

Chłodzona wentylatorkiem ??? :shock:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 24 kwie 2018, o 22:19

do Astra K. W Insignia mam takie coś

Obrazek

Dodano po 43 sekundach:
tdon pisze:
24 kwie 2018, o 22:18
Chłodzona wentylatorkiem ??? :shock:
no niestety grzeje się LED
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10122
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: wszim » 24 kwie 2018, o 22:24

Kojarzyłem, że jakieś zenony czy inne lenony :D
To teraz powiedz czy te LED nie grzeją się zbyt. Czy faktycznie chowają się w osłonie? No a jak się chowają to właśnie mam obiekcje dotyczące chłodzenia. Miesiąc wytrzymały, ale czy kilka kolejnych też? :zastanawiasie:

edit
Czyli się grzeją. To ja jeszcze poczekam. Jak wytrzymają do jesieni, pierwszy kupię.

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1330
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: tdon » 24 kwie 2018, o 22:25

Panowie.
Dziękuję za merytoryczną dyskusję. Na LED-y chwilowo nie reflektuję.
Ze swej strony temat zawieszam do czasu przetestowania modułów i sprawdzenia ich zachowania w aucie.
Oczywiście podzielę się doświadczeniami.
Podkreślam, że pomysł znajduje zastosowanie w autach o bezpośrednim zasilaniu żarówek, w tym oczywiście Aveo T200 i T250 (zapewne się nie mylę).

Rickss83
Stały bywalec
Posty: 259
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: Rickss83 » 25 kwie 2018, o 06:42

A jak z homologacja tych LED? Z pewniscia na własne ryzyko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 25 kwie 2018, o 06:49

wszim pisze:
24 kwie 2018, o 22:24
Kojarzyłem, że jakieś zenony czy inne lenony :D
To teraz powiedz czy te LED nie grzeją się zbyt. Czy faktycznie chowają się w osłonie? No a jak się chowają to właśnie mam obiekcje dotyczące chłodzenia. Miesiąc wytrzymały, ale czy kilka kolejnych też? :zastanawiasie:

edit
Czyli się grzeją. To ja jeszcze poczekam. Jak wytrzymają do jesieni, pierwszy kupię.
W Cruze jeżdżą od jesieni i wciąż żyją

Co do homologacji, to niestety wszędzie można jeździć, ale nie w Eu.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Rickss83
Stały bywalec
Posty: 259
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: Rickss83 » 25 kwie 2018, o 06:56

Popaprane to wszystko. Ale gdzieś obiło mi się o uszy iż jakiś producent( chyba Philips) zrobił Led-y z homologacja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Avatar
Wymiatacz
Posty: 2462
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: Avatar » 25 kwie 2018, o 07:56

Gdyby tak było, były by na ich stronie w dziale dla Polski.
Sytuacja ma się podobnie dla innych żarówek innych producentów, na stronach np Australii są Ledy H4 a w EU nie ma :)

Ps. Ostatnio na TVN Turbo w piracie po raz pierwszy widzialem jak zgarneli dostawczaka z ledami w H4, policjant oczywiście miał rację i po DR.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 25 kwie 2018, o 19:52

Tylko tych LED nie można rozróżnić z daleka od tych żarówek plus coś tam. Chyba że źle ustawiona
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3943
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: huri_khan » 25 kwie 2018, o 20:26

Policjant w TVN Turbo nie miał najmniejszych problemów z wyłapaniem tego ;)
Też widziałem ten odcinek.
Tutaj nie jest problemem ustawienie tylko jasność, która jest w sposób zauważalny przekroczona.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka

Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14251
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: etac » 25 kwie 2018, o 20:40

Nie jest przekroczona, tylko większą.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Rickss83
Stały bywalec
Posty: 259
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)

Post autor: Rickss83 » 25 kwie 2018, o 21:08

A jaka to jest różnica? Skoro niby producenci powinni robić żarówki o max dopuszczalnych parametrach, wiec czym różni się większe od przekroczone?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość