Spark M300 a Matiz

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4524
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Spark M300 a Matiz

Post autor: Regulus » 14 wrz 2017, o 16:06

Czy M300 ma jakieś części wspólne z Matiz-em?
Gazownik chce mi udowodnić, że ma. Ja pod maską nic identycznego nie widziałem, no może przepustnica jest podobna (np. to kółko na które się zakłada linkę gazu).

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17595
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: etac » 14 wrz 2017, o 17:51

Silnik 1.0 jest podobny do tego, co był w Matizie. W Polsce ten silnik prawie nie istniał.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 759
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva
Silnik: 2.2 184KM ON
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: endriu333 » 14 wrz 2017, o 18:57

Regulus a będziesz gazowal spark-a?
Chevrolet Captiva MY2012 2.2 (184/210.3KM, 400/447.6Nm) ON / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4524
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: Regulus » 14 wrz 2017, o 20:27

Spark stoi u autowojowników, jutro odbiór.

Etac, silnik jest zupełnie niepodobny. Ma 4 cylindry, a nie 3. Chyba żadna śrubka by nie pasowała.
Silniki 1.0 i 1.2 chyba niczym się nie różnią oprócz średnicy cylindra.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 759
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva
Silnik: 2.2 184KM ON
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: endriu333 » 15 wrz 2017, o 05:50

To jeden z bardziej polecanych zakładów- podziel się opinią. Na jaką instalację się zdecydowałeś? Wrzuć jakieś fotki po montażu.
Chevrolet Captiva MY2012 2.2 (184/210.3KM, 400/447.6Nm) ON / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4524
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: Regulus » 15 wrz 2017, o 08:23

Nikodem i Chalski poprawiali spapraną instalację w Cruze, która kosztowała mnie masę kłopotów i regulację luzu zaworów. Od tamtej pory mam spokój i wszystkim ich polecam - jedyny problem to że są w Otwocku, 50 km z tego 33 przez miasto...

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2459
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Imię: Wojtek
Chevi: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: SPS
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: wojbur » 15 wrz 2017, o 13:07

Trzymam kciuki ale z tego co czytałem o tym warsztacie to problemów nie powinno być żadnych - oby Ci się to sprawowało tak jak mój Stag. Co do podobieństw to być może miał facet na myśli Chevroleta Matiza 1.0?

z13
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
Imię: Michał
Chevi: Lacetti 1.6+LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: z13 » 15 wrz 2017, o 20:18

Regulus był sens do silnika 1.0 dawać LPG? dużo będzie autko km robiło rocznie?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17595
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: etac » 16 wrz 2017, o 06:51

Regulus pisze:Spark stoi u autowojowników, jutro odbiór.

Etac, silnik jest zupełnie niepodobny. Ma 4 cylindry, a nie 3. Chyba żadna śrubka by nie pasowała.
Silniki 1.0 i 1.2 chyba niczym się nie różnią oprócz średnicy cylindra.
Regulus, w przejściówce silnik 1.0 się pojawił. Nie miałem na myśli pierwszego Matiza, ale to tez był Matiz.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 759
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva
Silnik: 2.2 184KM ON
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: endriu333 » 16 wrz 2017, o 07:25

Z13 sens jest chociażby ekologiczny ;) a tak serio to są dwa główne czynniki-przejechanie kkm oraz czas jaki będziemy eksploatowali autko. Ja lpg założyłem do silnika 1.2 i nie żałuję mimo, że zonka rocznie robi do 10kkm. Tankowanie do pełna za 60 parę złotych jest naprawdę "relaksujące".
Chevrolet Captiva MY2012 2.2 (184/210.3KM, 400/447.6Nm) ON / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4524
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: Regulus » 16 wrz 2017, o 09:09

Z13 za kim wolisz jechać w korku przez pół godziny: za kopciuchem buchającym kłębami czarnego dymu, czy za Matysiakiem z "klapką wstydu"??? Ja czuję, że się duszę (mimo filtra kabinowego z węglem aktywnym) i przepuszczam co najmniej 3-4 samochody, niech się trują.... Może to uraz psychiczny na skutek lektury o rakotwórczym działaniu PPM-2.5, benzo-a-pirenu itd., może mam nos przeczulony, ale nie chcę innym robić tego, co mnie nie miłe. A brak stresu przy dystrybutorze też ma swoją wartość :D

Co do meritum to Nikodem przyznał, że silnik krokowy i potencjometr na przepustnicy są podobne, ale jednak nie zamienne. Okazało się, że Spark ma klapki w dolocie i to rzeczywiście sterowane (chociaż niewielkie i na 1 zawór). Sugeruje wyrzucenie ich.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12833
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: wszim » 16 wrz 2017, o 10:27

Wyrzucenie :ocochodzi:
Regulus pisze:Może to uraz psychiczny na skutek lektury o rakotwórczym działaniu PPM-2.5, benzo-a-pirenu itd.,
Ostatnio coraz więcej ludzi choruje na raka. Nie może to się brać z kosmosu, bo kosmos był zawsze.

z13
Profesjonalista
Posty: 545
Rejestracja: 27 lut 2016, o 21:29
Imię: Michał
Chevi: Lacetti 1.6+LPG
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: z13 » 16 wrz 2017, o 18:39

Regulus no ja Cię rozumiem jeśli chodzi o koszty :) bo sam w lacetti które mam od 1,5 roku wlałem prawie 2300 litrów LPG na 27200km i 390 Litrów PB 95 :)

tu mi bardziej chodziło o sens ekonomiczny ile będzie Spark śmigał km na rok:) no ale racja poniekąd aspekt ekologii też ma znaczenie :)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 759
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Captiva
Silnik: 2.2 184KM ON
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: endriu333 » 17 wrz 2017, o 11:03

A na fotki z instalacji się doczekamy? Na co się zdecydowałeś? To był Twój wybór czy Nikodema? Gazowal więcej spark-ow?
Chevrolet Captiva MY2012 2.2 (184/210.3KM, 400/447.6Nm) ON / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4524
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spark M300 a Matiz

Post autor: Regulus » 17 wrz 2017, o 11:06

Focie w wątku autka. To pierwsza ich instalacja w Sparku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość